Uprzejmie informujemy, że w dniu 27.12.2019 roku biuro AKCEPT Finance S.A. będzie nieczynne.
Aktualności
27 grudzień 2019
Uprzejmie informujemy, że w dniu 27.12.2019 roku biuro AKCEPT Finance S.A. będzie nieczynne.
27 grudzień 2019
Wesołych Świąt !
Wesołych Świąt !
Życzy zespół AKCEPT Finance S.A.
Zmiany w rachunkowości
Wraz z nadejściem 2019 roku, wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące rachunkowości. Co czeka przedsiębiorców? Na pewno wiele dobrego.
Przede wszystkim w ustawie o rachunkowości pojawiły się uproszczenia, z których skorzystają jednostki mikro. Dla nich to został podniesiony próg wartościowy z 2 mln do 3 mln euro.
Istotna zmianą jest też zwiększenie zakresu jednostek (objętych i nieobjętych dyrektywą w sprawie rachunkowości). Ustawodawca podniósł progi z 17 mln zł na 25,5 mln zł w przypadku sumy aktywów bilansu oraz z 34 mln zł na 51 mln zł w przypadku przychodów netto ze sprzedaży towarów i produktów.
Zostały też zwiększone progi uprawniające jednostki do stosowania uproszczeń w ewidencji księgowej, między innymi w zakresie: klasyfikowania umów leasingu w sposób uproszczony, stosowania uproszczonych zasad kalkulacji kosztu wytworzenia produktu,czy też odstąpienia od ustalania aktywów i tworzenia rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego.
Jednostki mikro, małe, a także określone organizacje pozarządowe (w tym fundacje i stowarzyszenia), będą mogły odstąpićod tworzenia rezerw na zobowiązania i odpisów aktualizujących wartość aktywów. Również będą mogły stosować przepisy podatkowych w zakresie amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych do prowadzenia ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości finansowej. Otrzymają też możliwość nietworzenia biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów dotyczących przyszłych świadczeń na rzecz pracowników, w tym świadczeń emerytalnych.
Ostatnią ważną zmianą jest skrócenie okresu obowiązkowego przechowywania zatwierdzonych sprawozdań finansowych z trwałego przechowywania do 5 lat.
Zmiany w rachunkowości
Poznaj zmiany w rachunkowości od stycznia 2019
Split payment
Płatność podzielona (Split payment) zaczęła obowiązywać w Polsce od 1 lipca 2018 roku. Tym samym nasz kraj dołączył do grona państw, w których przedsiębiorcy mogą wybrać taki model rozliczeń. Na czym on właściwie polega i jakie niesie ze sobą korzyści, o tym informujemy poniżej.
Split payment to sposób rozliczeń elektronicznych między firmami, w którym kwota netto z faktury zostaje przekazana dostawcy na przykład na jego rachunek bankowy, a kwota VAT trafia na specjalny rachunek VAT. Mechanizm ten jest stosowany tylko w relacjach B2B.
Tu należy zaznaczyć, że założenie takiego oddzielnego rachunku do wpłat kwoty VAT jest bezpłatne. Można to zrobić w bankach i SKOK-ach na terenie całej Polski. Drugą istotną rzeczą jest obowiązkowe dokonywanie wpłat w polskiej walucie. Warto też pamiętać, że z split payment nie mogą skorzystać osoby nieprowadzące działalności gospodarczej, przedsiębiorcy otrzymujący fakturę bez podatku VAT oraz faktury objęte mechanizmem odwróconego obciążenia VAT w branży budowlanej oraz branżach wrażliwych.
Najważniejsze zalety split payment to: pewność przejrzystości rozliczeń, ułatwienie uzyskaniazwrotu z podatku, czy też brak naliczanych odsetek za zwłokę dla wszystkich przedsiębiorców korzystających z płatności podzielonej.
Split payment
Płatność podzielona (Split payment) zaczęła obowiązywać w Polsce od 1 lipca 2018 roku
25 lat Grupy AKCEPT
Historia Firmy sięga 1993r. AKCEPT był jedną z pierwszych firm windykacyjnych w Polsce. Od samego początku intencją właścicieli i osób współtworzących Biuro Informacyjno-Prawne AKCEPT było stworzenie miejsca, w którym Klienci znajdą nie tylko najciekawszą ofertę na rynku ale również profesjonalne i życzliwe zaangażowanie w ich sprawy. Jesteśmy nieprzerwanie na rynku od 25 lat. Co więcej ziściła się koncepcja założycieli w przedmiocie dalszego rozwoju spółki i poszerzeniu zakresu usług oferowanych Klientom. I tak dzięki ciężkiej pracy całego zespołu powstała spółka faktoringowa AKCEPT Finance S.A. oraz inne podmioty które obok BIP AKCEPT S.A. weszły w skład Grupy AKCEPT. W AKCEPTFinance S.A. wychodzimy naprzeciw potrzebom Klientów, oferując im wsparcie finansowe przygotowane na miarę ich potrzeb i oczekiwań oraz merytoryczna pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów.
25 lat Grupy AKCEPT
Jesteśmy nieprzerwanie na rynku od 25 lat.
Oferta dla nowych Klientów
Miło jest nam poinformować o promocyjnej ofercie na finansowanie.
Dla nowych Klientów,weryfikacja trzech pierwszych kontrahentów za 1zł.
Zapraszamy do współpracy.
Oferta dla nowych Klientów
Weryfikacja trzech pierwszych kontrahentów za 1 zł.
Wywiad w Rzeczpospolitej
Zapraszamy do zapoznania się z rozmową dotyczącą płynności finansowej, przeprowadzoną z Dyrektorem Handlowym AKCEPT Finance SA - Jackiem Gruchotem, na łamach gazety Rzeczpospolita z dnia
28 stycznia 2015 r.
Artykuł można przeczytać TUTAJ
Wywiad w Rzeczpospolitej
Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem przeprowadzonym z Dyrektorem Handlowym AKCEPT Finance S.A.
Nagrody z okazji pięciolecia.
Z okazji piątych urodzin AKCEPT Finance, pierwszych pięciu klientów, którzy podpiszą umowę faktoringową, otrzyma iPada mini w prezencie.
Nagrody z okazji pięciolecia.
Z okazji piątych urodzin AKCEPT Finance, pierwszych pięciu klientów, którzy podpiszą umowę faktoringową, otrzyma iPada mini w prezencie.
Pięciolecie istnienia AKCEPT Finance S.A.
Już od pięciu lat AKCEPT Finance S.A. skutecznie pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom
w utrzymaniu płynności finansowej.
Pięciolecie istnienia AKCEPT Finance S.A.
Już od pięciu lat AKCEPT Finance S.A. skutecznie pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w utrzymaniu płynności finansowej.
SILESIA EXPO
15 i 16 kwietnia odbyła się kolejna edycja targów SILESIA EXPO, podczas których AKCEPT Finance przedstawił swoją ofertę skierowaną do firm transportowych i spedycyjnych.
SILESIA EXPO
Dziś zakończyła się kolejna edycja targów transportowych.